1982 januárjában a Camaro 1967 óta eloször igazán megújult...
Eleinte a harmadik generációs Camaro-kat elso kiegészíto keret nélkül és hátsó laprugós felfüggesztéssel gyártották. Végül az elso felfüggesztést egy módosított MacPherson lengéscsillapító rendszer biztosítja, míg a hátsót egy hosszú nyomaték-kar és spirálrugó. Ezek voltak az elso Camaro-k gyári üzemanyag befecskendezéssel, 4 sebességes automata váltóval, 16-colos felnivel. 1982 januárjában a Camaro-k 1967 óta eloször igazán megújultak.
Az 1982-es motorválaszték igazán ragyogó volt. Az alap sport coupe a 90 lóeros GM 2.5 literes "Iron Duke" 4 hengeres motorral került gyártásra és opcióként választható volt hozzá a 112 lóeros 2.8 literes V6 motor (ami az alapfelszereltség volt a Berlinetta-ban) vagy a négytorkú karburátoros 5.0 literes (305 cui) 145 lóeros small-block V8. Ez a V8 volt a Z28 alap motorja, opcionálisan lehetett rendelni Z28 "Cross-Fire Injection" (TBI) 165 lóeros motorral is. A karburátoros V8 lehetett 3 sebességes automata or 4 sebességes manuális váltós, de az injektoros motor csak automata váltóval volt rendelheto.
1982-ben ismét Camaro vezette fel az Indianapolis 500-at, és az ezüst-kék színu autók bizonyára a 82-es év legattraktívabbjai. Hovatovább a T-top Z28-at, ami felvezette a Memorial Day klasszikus versenyt abban az évben, egy erosen módosított 350 (5.7-liter) V8 hajtotta, ami nem volt elérheto a nyilvánosság számára. Sajnos.
A hármas tagozódású Camaro vonalvezetés minimális vizuális különbségekkel folytatódott 1983-ban. A Z28 kapott egy szép lökhárítót az "L69" motor bevezetésekor. Corvette specifikus vezérmutengellyel, átdolgozott kipufogóval és egy egészséges négytorkú karburátorral az 5.0 literes L69 "H.O." V8 190 lóerot teljesített és ötsebességes kézi váltóval is kapható volt.
1984-ben az L69 motor elérhetosége a Z28-hoz nott (a Cross-Fire motort leváltotta) és a 4 sebességes 700R4 automata váltó került a legtöbb Camaroba beépítésre. Mivel ekkoriban minden digitális volt, a Berlinettánál megjelent egy digitális muszerfal és felso konzol is ebben az évben. A muszerek nyilván sokkal szórakoztatóbbak voltak, mint a gyakoribb V6 Berlinettáké.
A nagy elorelépést a harmadik generációs Camaro teljesítmény növekedésben az 1985-ös IROC-Z bemutatása hozta, amit a Nemzetközi Bajnokok Versenye (International Race of Champions) neveztek el. Az IROC-nak nagy 16 inch-es ötküllos keréktárcsája és egyedi grafikája volt. A karburátoros, 5.0 literes small-block V8 továbbra is elérheto volt, de a nagy áttörés a Tuned Port Injection (TPI) megjelenésével jött el, ami 215 lóerot eredményezett. A TPI motort csak 4 sebességes automata váltóval lehetett rendelni (az IROC-hoz és a Z28-hoz egyaránt).
A Z28 árnyékában, a Sport Coupe és Berlinetta változatlanul dühöngte végig 1985-öt, nem számítva az új fuel-injected 2.8 literes V6-ot, ami 135 lóeros volt.
Az 1986-os Camaro-t könnyu megismerni a hátsó ajtó tetejére szerelt féklámpa miatt. Új kipufogó került a nem Z28 autókra és egy új cars és egy új két színu festés.
A nagy motorok is visszatértek a Camaro-ba 1987-ben. A 350 (5.7 literes) V8 rendelheto opció volt az IROC-Z-hez. A TPI rendszerrel ellátott 5.7 motor 225 lóeros volt ? ez volt a legnagyobb teljesítmény Camaro-ban az elmúlt 13 év során sokkal jobb vezethetoség mellett. Míg az 5.7 TPI csak 4 sebességes automata váltóval volt rendelheto, az 5.0 TPI-hez elérheto volt az 5 sebességes manuális váltó is.
Egyaránt jó hír volt a Camaro convertible visszatérése ? az elso Camaro convertible 1969 óta ? és a 4 hengeres motor megszuntetése. A high output karburátoros 5.0 literes V8 szintén eltunt, és az új 165 lóeros karburátoros 5.0 literes V8 vált az alap Z28 motorrá. Ami szintén kikerült a '87-es Camaro vonalról az a Berlinetta (helyettesítették egy "LT" opciós csomaggal) volt, és az összes Camaro-n a hátsó féklámpa a hátsó spoilerbe került és a gyár leegyszerusítette a gyártást azzal, hogy 1988-ban a hátsó spoiler alapfelszereltség lett minden Camaro-n.
A hátsó középso féklámpa teljesen eltunt felülrol az 1988-es Camaro-ról, kivéve a Z28-at. Amióta a Chevrolet megalapította az IROC nevet, minden nagyteljesítményu '88 Camaros IROC lett. Az alap '88 Camaro-k örökölték az elegáns 15 inch-es 5 küllos keréktárcsát a Z28- tól, ahogy az alsó spoilert is. A Z28 5.0 literes V8 motorja választható opció lett a Sport Coupe-hoz, ez a motor TBI rendszerrel rendelkezett, és 170 lóeros volt.
A legritkább és legizgalmasabb a '88-as Camaro 1LE opció, ami mind az 5 literes, mind az 5.7-es TPI IROC-hoz rendelheto volt. Ez nagyobb féktárcsát, alumínium kardántengely jobb felfüggesztést jelentett.
Bebizonyítandó, hogy a Camaro világában sose hal meg örökre egy név, a régi "RS" (ami nem Rally Sport) jelölés visszatért az 1989 model évben. Sokkal inkább úgy nézett ki, mint a '85-ös Z28, az RS alapvetoen egy alsó spoiler csomag volt az alap Sport Coupe modelhez és a motorja lehetett a V6 vagy a TBI 5.0 literes V8. Az 5.7 TPI V8 most már 240 lóeros lett, az egyetlen dolog, ami az elozo évek IROC-jaitól megkülönböztette, az az indítókulcsban levo "Pass-Key" lopásgátló ellenállás volt.
Az IROC az utólsókat rúgta az 1990-es model évben, mivel a Dodge vette át az International Race of Champions szponzorálását. Az év nagy változása volt, hogy az alap V6 motort lecserélték 2.8-ról 3.1-re, ezáltal a teljesítmény is nott 135-rol 140 lóerore. Bekerült a vezeto oldali légzsák minden modelbe.
A Chevrolet 1990 tavaszán bemutatta a '91-es model év Z28-át. A '91 Z28 magasabb hátsó szárnyat, új alsó karosszéria burkolatot, új scoop-ot és új ötküllos keréktárcsákat kapott, de ez attól még mindig egy IROC volt és most a csúcs motor a 245 lóeros 5.7 literes TPI V8 lett. Az összes többi '91-es Camaron csak annyi változott, hogy az alsó spoilert újratervezték, ál levego beömlok kaptak helyet rajta.
A törvényi erok is megkapták a maguk Camaro-ját 1991-ben a Camaro B4C üldözo autó személyében. Alapvetoen a B4C egy Z28 volt, RS kinézettel és felszerelve a legtöbb jó dologgal ami az 1LE verseny csomagban foglaltatott. Nagyon kevés B4Cs készült.
Mivel 1993-ban teljesen új Camaro jött ki, ezért az 1992 model év egészen kevés változást hozott '91-hez képest. A nagy változás a muszerfalon levo feliratban volt: "25th Anniversary". Továbbá 175 dolláros opcióként elérheto volt "Heritage Package" néven díszcsík bármelyik '92-es Camaro-hoz.