1982

1982 volt a harmadik generációs Camarok bemutatkozó éve. A Camaro három változatban jelent meg: Sport coupe, Berlinetta és Z-28.

Három motor öt variációban állt rendelkezésre az új Camaro-hoz, a 2.5L-es (151 CI), a 2.8L-es (173 CI) és az 5.0L-es (305 CI). 4 sebességes kézi vagy 3 sebességes automata váltóval lehetett rendelni az autót.

A Sport Coupe alapfelszereltsége a 2.5L négyhengeres (LQ9 or LQ8) motor volt. A V-6 és V-8 külön megrendelésre került csak az autóba. Alapfelszereltség volt a dísztárcsás felni, de ajánlottak 14x7 acél 5 küllos színrefújt rally felnit is extraként. Az auto nagyon alapfelszerelt volt, nem volt spojlere.

A Berlinetta a Sport Coupe jobban felszerelt változata. Az alap motor a 2.8L V-6 (LC1) és a V-8 extra felszereltség volt. A Berlinetta alapfelszereltsége volt a további karosszéria szigetelés, lágyabb felfüggesztés és a teljes muszerezettség. Berlinetta alapfelszereltségéhez tartozott még a külso arany "Berlinetta" jelvény a hátsó lökhárítókon és C oszlopokon. Az ötküllös alumí?ium felnin szintén a "Berlinetta" embléma látható, ahogy a kormánykerék is megkapta a "Berlinetta" emblémát. A fényszóró körül hangsúlyozott színure volt festve a zseb és a hátsó lámpák egy arany-fekete vízszintes elválasztó díszlécet kaptak. A Berlinetta megkapta a sajátos alsó karosszéria elválasztó csíkot, ahogy alapfelszereltség volt az egyedi szövet belso is.

A Z28 alapfelszereltsége a négytorkú karburátoros V-8 (LG4) és Cross Fire Injection 5.0 literes (305 CI LU5) motor volt az rendelheto extra. A Cross fire injection leginkább leírható dupla TBI-ként. Minden Z28 könnyített motorháztetovel rendelkezett. A rendelheto extra Cross fire Injection 5.0L Z28 muködo motorházteto levego beömlovel rendelkezett. A Z28-nak külömbözött az orra, amin nem volt a három vízszintes rés a rács felett, mint a Sport Coupe-n és a Berlinetta-n. A Z28 alapfelszereltsége volt a háromrészes hátsó spoiler és a fekete vízszintes díszléc a hátsó lámpán. A Z28 alapfelszereltsége volt az ezüst vagy arany színu elso, oldalsó és hátsó alsó spoiler is. Pontosan az alsó spoiler felett volt egy két színu díszcsík, ami körbevezetett az autón. A fényszóró körüli zseb fekete volt a Z28-on és alapfelszereltség volt egy új, 15x7 aluminum 5 küllös felni, ami vagy ezüst vagy arany színu volt. Z28 felirat látszott a hátsó lökhárító jobb oldalán, az oldalsó sárvédon az elso kerék után. Az 1982-es Z28 csak abban különbözött az 1983-as és 1984-es Z28-tól, hogy nem volt Bowtie embléma a Z28 emblémában a hátsó lökhárítón.

1982-ben a Z-28-at választották az Indy felvezeto autójának. Az autó speciális ezüst és kék festéssel készült, különleges négyszínu alsó díszcsikkal, Indy 500 ajtó matricával, különleges kék szövet/ezüst muanyag belsovel, és piros díszcsík a standard Z28 aluminum felnin.

1982 motor adatok:

Sport Coupe:

1. 4 hengeres 2.5L 2 torkú karburátor és TBI 90HP@4000, 132ft/lbs@2800

2. V-6 2.8 (173 CI) 2 torkú karburátor 102HP@4800, 142ft/lbs@2400

3. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 145HP@4000, 240Ft/lbs@2000

Berlinetta:

1. V-6 2.8 (173 CI) 2 torkú karburátor 102HP@4800, 142ft/lbs@2400

2. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 145HP@4000, 240Ft/lbs@2000

Z-28:

1. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 145HP@4000, 240Ft/lbs@2000

2. V-8 5.0L Cross Fire Fuel injection 165HP@4200, 240ft/lbs@2400

1983

Nos, a teljesen új Camaro már egy egész éve volt a piacon, szóval ideje volt az új eladási év megkezdésének, de az auto már teljesen újra lett tervezve, nos...mindig van helye a fejlodésnek.

A legfontosabb dolog, amit az 1983-as Camaro kapott, az az új 4 sebességes (700R4) automata váltó volt. Emellett elérheto volt még az új 5 sebességes kézi váltó is. Mindkét váltó alapfelszereltség volt minden V8-as 1983-as Camaro-n, de a 4 hengeres és a V-6-os camaro-knál ezek a váltók extrának számítottak.

Minden Z-28 motorháztetot kicseréltek acélra, kivéve a a légbeömlovel ellátott Z-28 motorháztetot. A szénfekete szín bekerült a Z-28 kerék díszcsík és alsó spoiler színpalettájába.

De a nagy újdonsága az 1983-as Camaro-nak csak az év közepén (1983 március) került bemutatásra, és ez az 5.0L(L69) High Output motor volt. Ez magasabb lifterrel és hosszabb idozítésu vezérmutengellyel,(specifikáció alul látható) dupla csöves légbeömlo rendszerrel, speciális Quadrajet karburátorral, könnyített lendkerékkel, elektromos hutoventillátorral, 2.75 inch-es kipufogócsovekkel. Az "5.0 liter H.O" felirat látszott a légszuron, és az autó külso részein emblémaként. 3.73 végáttétellel gyártották és csak 5 sebességes kézi váltóval volt kapható.

Új L69 motor:

-L69 305 H.O.

-190 hp / 240 lbft

Fordulatszámméro:

-sárga 5000

Lifter:

-piros 5500

-beömlo .410

-kipufogó .423

Duration:

-beömlo 320

-kipufogó 320

VIN 1983

Példa: 1G1AP87HXDL149343

?5. számjegy a model: P= Camaro Z28, Sport Coupe, S= Berlinetta (minden model)

?8. számjegy a motorkód:

-1 = 173ci V6 (LC1)

-2 = 151ci L4 (LQ9)

-7 = 305ci V8 (L69)

-F = 151ci L4 (LQ8)

-H = 305ci V8 (LG4)

-S = 305ci V8 (LU5)

?10. számjegy a model év: D=1983

?11. számjegy a gyár kódja: N=Norwood, L=Van Nuys

Méretek

?Hossz: 187.8 inch

?Magasság: 49.8 inch

?Szélesség: 72.0 inch

?Tengelytáv: 101.0 inch