1986

Az 1986-os Camarokat könnyu megismerni a tetore rögzített harmadik féklámpáról.

A Sport Coupe néhány klassz, új tulajdonsággal indította az évet. Eloször is az alacsonyabb spoilerrel, a fekete lámpa zsebekkel, fekete tükrökkel, az F42-es felfüggesztéssel, és azzal, hogy a 15x7 acél 5 küllos rally felni alapfelszereltség lett. A Sport Coupe megkapta a nagyobb testvér (Z-28) hátsó lámpáját. Új opció vált elérhetové: a z-28-on és IROC-Z-n található ködlámpa rendelheto volt a Sport Coupe-hoz is.

Másrészrol a Berlinetta nem volt ilyen szerencsés, a múlt újdonságai között találta magát és az év elején megszuntették a gyártását.

1986 végén a 85 mph órát lecserélték 145 mph-ra. Az 1985-ben megjelent eredeti TPI motor teljesítményét visszavették 25 lóerovel (a kisebb vezérmu tengely révén), de igy megnövelték a nyomatékot 275-rol 285-re. A TPI csak automata váltóval volt elérheto.

A gyári feljegyzésekbol kiderül, hogy 5.0 literes HO Camarok is épültek. Az L69-es motor megjelent az 1986-os brossúrákban, de szigorú korlátozások alá vetették.

A gyári feljegyzésekbol az is kiderül, hogy 50 darab 5.7 (350) IROC-Z is épült ebben az évben. Ezek az autók elsodlegesen tesztelési céllal épültek. Ezek a 350-es IROC-Z-k a külsoleg a hátsó üvegre szerelt harmadik féklámpával és a 87 elotti tervezésu hengerfej szegélyre szerelt szelepfedéllel rendelkeztek. A 350-es IROC abban különbözött a 350-es Corvette TPI-tol, hogy a normál Camaro szelepfedelei, vas hengerfejei és az IROC-Z kipufogó leömloi i voltak. Az utolsó pillanatban mégis úgy döntöttek, hogy az 1986-os 350-es IROC-Z nem kerül gyártásra.

Szerencsére végül úgy döntöttek, hogy a 350-es IROC-Z gyártására sor kerül 1987-ben.

1986 motor adatok:

Sport Coupe:

1. 4 hengeres 2.5L 2 torkú karburátor és TBI 88HP@4400, 132ft/lbs@2800

2. V-6 2.8 (173 CI) MPFI 135HP@5100, 165ft/lbs@3600

3. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 155HP@4200, 245Ft/lbs@2000

Berlinetta:

1. V-6 2.8 (173 CI) MPFI 135HP@5100, 165ft/lbs@3600

2. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 155HP@4200, 245Ft/lbs@2000

Z-28:

1. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 165HP@4400, 250Ft/lbs@2000

2. V-8 5.0L 4 torkú karburátor HO 190HP@4800, 240ft/lbs@3200

3. V-8 5.0L TPI 190HP@4000, 285ft/lbs@3200

IROC-Z:

1. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 165HP@4400, 250Ft/lbs@2000

2. V-8 5.0L 4 torkú karburátor HO 190HP@4800, 240ft/lbs@3200

3. V-8 5.0L TPI 190HP@4400, 285ft/lbs@3200

4. V-8 5.7L TPI 220HP@4200, 320ft/lbs@3200

1987

A Sport Coupe újratervezett rally felnit kapott (egyedi ebben az évben), új alsó spoilert és fényszóró zsebet.

A Berlinetta modelt lecserélték az Sport Coupe új LT opciójára. Az LT magába foglalta a legtöbb Berlinetta felszereltséget, kivéve a digitális muszerfalat.

A model év végén az RS Camarot bemutatták Californiában de csak V6-os motorral. Az RS kárpitszövete megegyezett a Z28-nál megszokottal, az autó külso színével és nem volt alsó spoiler. Az RS megkapta a Z28 15"-os 5 küllös alumínium felnijét, amit szintén színre fújtak. Az 1987-es RS Camaro piros, fehér és fekete színu volt.

A Delco-Bose hangrendszer és a bor belso most eloször volt elérheto. Minden modelhez lehetett rendelni.

A Camaro convertible 1969 óta eloször került újra bemutatásra általános rendelheto opcióként. A convertible opció a Sport Coupe-hoz, a Sport Coupe LT-hez, a Z28-hoz és az IROC-Z-hez. Azonban az új 350-es TPI motort nem lehetett opcióként kérni a convertible Camarohoz.

1987 volt a Camaro 20. évfordulója. A convertible-t választották az évfordulós kiadásnak. A muszerfalra speciális felirat került: "20th Anniversary Commemorative Edition". G92 opciós végáttétel és J65 opciós négy tárcsafék vált elérhetové ebben az évben az IROC-Z convertible-hez.

A 350 TPI és az 5 sebességes kézi váltos 305 TPI végre elérheto opció volt az IROC-Z-hez is. A 350-es motor csak az automata váltós IROC-Z-hez volt elérheto. E belso megjelenés csak a muszerfalon található feliratban különbözött: "5.7 Tuned Port Injection" és "Tuned Port Injection". A 350-es TPI motort vizuálisan nem lehet megkülönböztetni a 305 TPI-tol. Csak néhány dolog használható a megkülönböztetésre.

Az összes 350-es IROC-Z (1987-1990) és az összes 350-es TPI Z28 (1991-1992) automata váltós és hátsó tárcsafékes volt. A VIN 8. jegye 8 a 350-es TPI motornak, mígy F a 305-ös TPI-é. A középkonzol dobozában található szerviz azonosító listán szerepel a B2L a 350 TPI motornál, míg LB9 a 305 TPI-nél. Az összes 350-es TPI Camaro (1987-1992) fordulatszámmérojének 5000-nél kezdodik a sárga, és 5500-nál a piros jelzése

1987-ben visszatért a 215 lóeros 305 TPI motor, de ezt csak 5 sebességes kézi váltóhoz lehetett rendelni. A nyomatéka 295 volt, szemben az 1985-ös 275 lb/ft-vel. Az automata váltos 305 TPI motor maradt 190 lóeros.

Minden 5 sebességes, kézi váltós 305 TPI Camaro a jobb vezérmutengelyt kapta (25 lóero növekedés).

Rolleres lifter és új szelepfedél/hengerfej jelent meg a V8-as Camarokon. A szelepfedél új tömítést és rögzítési módot kapott: a szelepfedél közepére kerültek a csavarok. A hengerfejek új domború szegélyt kaptak a jobb szelepfedél tömítettség miatt

G92 (növelt teljesítményu 7.75" hátsó híd) opció csak az IROC-Z 5.0 TPI (LB9)-hez volt elérheto. G92 opciót lehetett rendelni az IROC-Z convertible-hez is 1987-ben. Mindenl 1987 350 TPI (B2L) IROC-Z 3.27 Borg Warnerhátsó híddal volt szerelve és nem volt G92 kód, alapfelszereltség volt a J65 hátsó tárcsafék, G80 sperr differenciálmu és a KC4 motorolaj huto.

1987 volt az utolsó év, amikor a Camarot a Norwood Ohio gyárban, az eredeti Camaro gyárban gyártották.

VIN 1987

Példa: 1G1FP23FXHL100001

?5. számjegy a model: P = Camaro (Minden model)

?6. számjegy a karosszéria típus:

-2 = Hatchback Coupe

-3 = Convertible

?8. számjegy a motorkód:

-S = 173ci V6 (LB8)

-F = 305ci V8 (LB9)

-H = 305ci V8 (LG4)

-8 = 350ci V8 (B2L)

?10. számjegy a model év: H=1987

?11. számjegy a gyár kódja: N=Norwood, L=Van Nuys

Méretek

?Hossz: 187.8 inch

?Magasság: 49.8 inch

?Szélesség: 72.0 inch

?Tengelytáv: 101.0 inch

1987 motor adatok:

1. V-6 2.8 (173 CI) MPFI 135HP@5100, 160ft/lbs@3900

Sport Coupe és LT:

2. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 170HP@4400, 245Ft/lbs@2800

Rally Sport:

1. V-6 2.8 (173 CI) MPFI 135HP@5100, 160ft/lbs@3900

Z-28:

1. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 170HP@4400, 250Ft/lbs@2800

2. V-8 5.0L 4 torkú karburátor HO 190HP@4800, 240ft/lbs@3200

3. V-8 5.0L TPI 215HP@4000, 295ft/lbs@3200

IROC-Z:

1. V-8 5.0L (305CI) 4 torkú karburátor 170HP@4400, 250Ft/lbs@2000

2. V-8 5.0L 4 torkú karburátor HO 190HP@4800, 240ft/lbs@3200

3. V-8 5.0L TPI 215HP@4400, 295ft/lbs@3200

4. V-8 5.7L TPI 225HP@4200, 330ft/lbs@2800

1988

1988 az elso év a Camaro történetében, amikor nem volt karburátoros model.

A Z-28 modelt megszuntették, a helyét az IROC-Z vette át. A 16" felnit áttervezték és alapfelszereltség helyett választható opció lett. Az alap keréktárcsa a régi Z-28-as 15x7"-os 5 küllos felnije lett (ez a Sport Coupe alapfelszereltsége is). Az 5 küllos felni teljesen arany vagy ezüst színu lett.Az IROC-Z matrica az ajtó hátsó részére került. A fekete díszcsík felülre került, a középso részében az autó színével egyezo csík jelent meg.

A Sport Coupe átvette a Z-28 kinézetét azzal a különbséggel, hogy a Z-28 felirat helyett Camaro került mindenhova. Színrefújt lámpa zsebek és a felni színével egyezo kerékagy sapkák jellemezték. Kétszínu alsó díszcsíkot használtak a négyszínu Z-28 díszcsík helyett és hátsó szárnyat kapott a spoiler helyett.

A karburátoros 305 (5.0 l) motort végre TBI-re cserélték. Minden TPI motor 5 lóerovel erosebb lett a megváltoztatott vezérmutengely, szelep szög, kipufogó nyílás és leömlo miatt.

G92 (növelt teljesítményu 7.75" hátsó híd) opció még mindig rendelheto az IROC-Z convertible-hez is 1988-ban. A G92 opció végre elérheto volt a 350 TPI (B2L) IROC-Z-hez is. A 3.27 Borg Warner hátsó hídat külön kellett rendelni (ez 1987-ben alapfelszereltség volt), mivel most a 2.77 végáttétel volt az alap. Alapfelszereltség volt minden 5.7-es illetve G92-es autóknál a J65 hátsó tárcsafék, G80 sperr differenciálmu és a KC4 motorolaj huto.

Ebben az évben volt eloször elérheto az 1LE opció. Csak 4 ilyen autó készült. Ez volt a Sport Coupe utolsó éve és az LT opció is megszunt.

VIN 1988

Példa: 1G1FP21SXJL100001 - 1G1FP21SXJL196275

?5. számjegy a model: P = Camaro (Minden model)

?6. számjegy a karosszéria típus:

-2 = Hatchback Coupe

-3 = Convertible

?8. számjegy a motorkód:

-S = 173ci V6 (LB8)

-F = 305ci V8 (LB9)

-E = 305ci V8 (L03)

-8 = 350ci V8 (B2L)

?10. számjegy a model év: J=1988

?11. számjegy a gyár kódja: N=Norwood, L=Van Nuys

Méretek

?Hossz: 192 inch

?Magasság: 50.3 inch

?Szélesség: 72.8 inch

?Tengelytáv: 101.0 inch

1988 motor adatok:

Sport Coupe:

1. V-6 2.8 (173 CI) MPFI 135HP@4900, 160ft/lbs@3900

2. V-8 5.0L (305CI) TBI 170HP@4400, 255Ft/lbs@2400

IROC-Z:

1. V-8 5.0L (305CI) TBI 170HP@4400, 255Ft/lbs@2400

2. V-8 5.0L TPI 195HP@4000, 290ft/lbs@3200

3. V-8 5.0L TPI 220HP@4400, 295ft/lbs@3200

4. V-8 5.7L TPI 230HP@4400, 330ft/lbs@2800

1989

A Rally Sport felváltotta a Sport Coupe-t. Most már az L03-as V8-as motorral is kapható lett. A fényszóró zsebeket nem festették már feketére a Rally Sport-on. A Corvett indításgátlója minden Camaro-ba bekerült.

Az IROC-Z P245/50 ZR16 gumijait lecserélték P245/50 VR16-ra. A TPI motorok jobb Multec injektorokat kaptak, ez nagyobb teljesítményt jelentett és az új beállítás feleslegessé tette a hidegindítási injektort. Ahogy a 15"-os IROC-Z keréktárcsákat újra tervezték, hogy megfeleljen a 16"-ra tervezett kinézetnek, úgy a négy tárcsafékes opció hátsó rotorjait is megnövelték 11.65 inch-re (10.5 inch-rol), ami jobb fékhatást és megbízhatóbb kéziféket eredményezett.

A G92 opció egy picit megnövelte a teljesítményt a dupla katalizátor miatt (kb. 10 lóerovel). De ez az opció csak akkor volt rendelheto, ha az autó rendelkezett 5.7L TPI vagy 5 sebességes kézi váltós 5.0L TPI motorral, 16 inch-es keréktárcsákkal, Limited slip differenciálmuvel, hátsó tárcsafékkel és P245/50ZR-16 Goodyear Gatorback gumikkal. De ez az opció nem volt rendelheto IROC-Z convertible-el vagy automata váltós IROC-al.

Az 1LE teljesítmény csomag opció sokkal ismertebbé vált. Az 1LE csomag rendeléséhez a következo opciókat kellett megrendelni: - IROC-Z 5.0 TPI motor 5 sebességes kézi váltóval vagy 5.7 TPI motor, végáttétel opció (G92) (305/3.45, 350/3.27), légkondicionáló kiszerelése (normál futés)

Az 1LE teljesítmény csomag tartalmazta a ködlámpa kiszerelést, alumínium kardántengelyt, dupla katalizátoros kipufogórendszert, speciális lengéscsillapítót, alumínium pótkereket kisebb gumival, nagyobb elso féktárcsát (11.86 inch) Girlock vagy PBR ausztrál dupla dugattyús, alumínium elso féknyerget, speciális lengo üzemanyagszivattyút a benzintankban és speciális 18 gallonos zegzugos benzintankot, aminek a minimum szintje fél gallon, így csökkentve a keményebb kanyarodáskori üzemanyag akadozást. Néhány esetben speciális 16x8 könnyufém keréktárcsát is tartalmazott. (XWL)

1989-ben 111 1LE IROC-Z-t gyártottak

1989 motor adatok:

Rally Sport:

1. V-6 2.8 (173 CI) MPFI 135HP@4900, 160ft/lbs@3900

2. V-8 5.0L (305CI) TBI 170HP@4400, 255Ft/lbs@2400

IROC-Z:

1. V-8 5.0L (305CI) TBI 170HP@4400, 255Ft/lbs@2400

2. V-8 5.0L TPI 195HP@4000, 295ft/lbs@2800

3. V-8 5.0L TPI 220HP@4600, 300ft/lbs@3200

4. V-8 5.7L TPI 230HP@4400, 330ft/lbs@3200

5. V-8 5.7L TPI 240HP@4400, 345ft/lbs@3200