1990

Az 1990 modell év csak fél éves termelést jelentett. Mivel a Chevrolet-nek megszunt az IROC szerzodése, 1989 december 31 után már nem gyártottak IROC-Z -t, helyette inkább az 1991-es Camaro-t mutatták be a modell év m ásodik felében.

Az 1990-es IROC és RS könnyen felismerheto: 1990 volt az elso év, mikor a megváltoztatott belso megjelent, ami magába foglalta a vezeto oldali légzsákot, áttervezett muszerfalat, sárga feliratot a muszerfalon, lekerekített kezeloszerveket. Így az 1990-es IROC volt az egyetlen IROC új belsovel. Az 1990-es RS pedig az egyetlen RS új belsovel de a régi külsovel (mielott megjelent a "lukas" alsó spoiler).

Az LB8 2.8 literes V-6 motort lecserélték a megnövelt teljesítményu 3.1 literes LH0 V-6-ra, ami extra 10 lóerot jelentett.

1990-ben az IROC alap motorja végre az LB9 TPI 305 lett a korábbi LO3 V-8 helyett. Hovatovább a G92 opciót kellett megadni a jobb vez.tengelyu 230 lóeros LB9 motorhoz 5 sebességes kézi váltóval. Korábban minden 5 sebességes LB9 IROC-Z alapfelszereltsége volt ez az opció. Egyike a nagy különbségeknek az 1989-es 5.7 IROC és az 1990-es 5.7 IROC között a dugattyú volt.are the pistons. A 350-es block könnyebb dugattyúkat kapott, ami az 1989-es 240 lóerot megnövelte 245-re. 1990-ben a TPI Camaro-k s MAF szenzoros levegomérését lecserélték MAP rendszerre. Ez feleslegessé tette a mass airflow (MAF) szenzort.

IROC-Z convertible most már alapfelszereltségként jött ki 16 inch-es felnivel és P245/50ZR-16 gumival.

G80 sperr alapfelszereltséggé vált az IROC-Z-n.

A Borg-Warner HD hátsó hidat lecserélték a régi 7.625 (7 5/8) inch-es hátsó hídra. Mivel a Borg-Warner féltengelyeket már nem használták többé a G92 opciónál, a választható végáttételek kicit változtak: LB9 305 TPI 5 sebességes 3.45-rol (1989) 3.42-re (1990) változott a B2L 350 TPI pedig 3.27-rol (1989) 3.23-ra (1990).

A G92 opció tartalma megváltozott és "performance package" néven lehetett egyben megvásárolni. A G92-t kétféleképp lehetett megrendelni: légkondicionálóval vagy anélkül. A G92 "légkondicionáló nélkül" opciót (C41 normál futés) hozzáadták az 1LE performance package-hez. G92 performance packages csak a B2L vagy LB9/5 sebességes kézi váltós motorhoz volt rendelheto. Minden 350-es IROC-Z-hez kötelezo volt valamelyik G92 csomag 1990-ben.

G92 légkondicionálóval (C60):

? Végáttétel (305/3.42, 350/3.23)

? Hátsó tárcsafék (J65)

? Performance kipufogó rendszer (N10) (dupla katalizátor)

? Motor olajhuto (KC4)

? 5.0 liter TPI (LB9) 5 sebességes kézi váltó, új vez.tengely, 230 lóero.

G92 légkondicionáló nélkül (C41) a fentieken kívül adds 1LE performance package consisting of:

? Köd lámpa takarás

? Alumínum kardántengely (JG1)

? Aluminum pótkerék kisebb gumival (N64)

? Nagyobb (11.86 inch-es) elso féktárcsák és PBR ausztrál építésu dupla dugattyús elso alumínium fékhenger.

? Speciális kialakítású benzinjárat a benzintankban és 18 gallonra növelt benzintank, lehetové téve a keményebb kanyarodáskori jobb üzemanyagellátást.

Az 1989-es 1LE speciális lengéscsillapítóit visszacserélték a standard IROC-Z gáz lengéscsillapítókra.

34 1990 1LE LB9 (305 TPI) IROC-Z-t és 28 1990 1LE B2L (350 TPI) IROC-Z-t gyártottak.

VIN 1990

Példa: 1G1FP23EXLL100001 - 1G1FP23EXLL134986

?5. számjegy a model: P = Camaro (Minden model)

?6. számjegy a karosszéria típus:

-2 = Hatchback Coupe

-3 = Convertible

?8. számjegy a motorkód:

-F = 305ci V8 (LB9)

-E = 305ci V8 (L03)

-T = 191ci V6 (LH0)

-8 = 350ci V8 (B2L)

?10. számjegy a model év: L=1990

?11. számjegy a gyár kódja: L=Van Nuys

1991

The IROC-Z was dropped, and the Z28 returned was the big headline for 1991. All Ground effects were redesigned, withe side scoops in frint of each wheel, and recieved a large Ferrari F40 like Wing. The Z28, CAMARO on the front licence plate, was replaced with the Bow-tie, and the the hood louvers were replaced with with power blisters, and badging only appeared on the rear bumper.

The fresh new 16 inch wheel was now standard on the Z28 with optional P235/55R-16 tires or P245/50ZR-16 tires. But the P245/50ZR-16 tires were standard on the 350 Z28 and the Z28 Convertible.

For the first time the Rally Sport was availble with 16 inch wheels, it also recieved grid tail lights from its sister the Z28.

The G92 from 1990 was still availble, except all 350's were required to have it on them, but it was still not availble on the convertible.

"B4C `special service' police package became available to law enforcement agencies only. Cars were RS coupes with Z28 5.0 TPI or 5.7 TPI drivetrains and Z28 suspensions. These cars came equipped with the 16 inch wheels and P245/50-ZR16 tires, engine oil cooler, rear disc brakes, and limited slip axle. Midyear, the 1LE 11.86 inch front brakes and HD calipers became optional for the B4C. This package was the only way to get air condition- ing and the HD front brakes. There were 592 1991 B4C Camaros built."

Interesting: 289 1991 1LE LB9 (305 TPI) Z28's were built. 175 1991 1LE B2L (350 TPI) Z28's were built.

VIN 1992

It was the 25th anniversary of the Camaro and the last year for third Gen production. 1992 also marked the end of Camaros produced at the Van Nuys plant (the only Camaro producing plant since the Norwood plant closed at the end of the 1987 model year). All Camaros had 25th anniversary badge on dash.

`Heritage Edition' package available on all Camaros. Package included first generation Camaro style hood and rear deck stripes, body colored grille, black headlamp pockets, and a 25th anniversary badge on rear spoiler (RS) or hatchback rear edge (Z28). Initially Heritage package only available as white car with red stripes; black car with red stripes; or red car with black stripes. Mid-year, additional Heritage Edition colors available: polo green car with gold stripes (this combination also got gold badges and gold accent wheels); and purple haze car with silver stripes.

Special 25th anniversary `Collector's Edition' Camaro was planned, but then dropped. There were to be 602 (same as the number of '67 Z28's) produced. Only two prototypes were completed however. The Collector's Edition Camaro started as a white Heritage Edition RS Camaro (with black stripes). Then the B4C police package was added, and then it was equipped with the Corvette L98 5.7 aluminum head motor, fitted with siamesed intake runners and tubular headers. This brought the horsepower rating up to 270. The car was also equipped with a ZF 6-speed and GTA black `lace' 16x8 wheels.

Dash badge on the RS now read `RS' rather than `CAMARO'.

`Tuned Port Injection' disappeared from the TPI throttle body cover. Mid-year, valve covers on TPI motors changed from silver to black (like LO3 V8). Also, at some point near the end of the production year, the traditional smooth-appearance Camaro TPI runners were replaced with rough, cast-appearance TPI runners (like on the Cor- vette L98). These runners were possibly old Corvette stock being used up on the Z28s since the Corvette's L98 was replaced by the LT1 in 1992.

Z28 convertible came only with P235/55 R16 tires for 1992.

There were 705 1992 1LE Camaros built.

HD calipers and 11.86 front brakes became standard on the B4C special service package. There were 589 1992 B4C Camaros built.

VIN 1992

Példa: 1G1FP23EXNL100001 - 1G1FP23EXNL170007

?5. számjegy a model: P = Camaro (Minden model)

?6. számjegy a karosszéria típus:

-2 = Hatchback Coupe

-3 = Convertible

?8. számjegy a motorkód:

-T = 191ci V6 (LH0)

-F = 305ci V8 (LB9)

-E = 305ci V8 (L03)

-8 = 350ci V8 (B2L)

?10. számjegy a model év: N=1992

?11. számjegy a gyár kódja: L=Van Nuys

Méretek

?Hossz: 192 inch

?Magasság: 50.4 inch

?Szélesség: 72.8 inch

?Tengelytáv: 101.0 inch